Tuesday, February 12, 2013

Still Here

Assalamualaikum wbt & Salam Sejahtera.
 
Heyya guys!  Saya dah hampir setahun tak menulis.  & terhentinya penulisan saya adalah disebabkan oleh perkara-perkara yang berikut:
 
  • Saya diminta/disarankan/didesak/disuruh secara halus (hint-hint gitu) utk berhenti menulis..NOT!
  • Saya telah kehabisan idea & tdk tahu apa lagi yg hendak dicoretkan..NOT!
  • Saya dilanda dilema & rasa bersalah dgn penulisan-penulisan saya yg terdahulu..NOT!
  •  
Dan sebenarnya saya dah lama menyepi for the simple & cliche reason - xde masa.  Tapi sungguh!  Setahun dan beberapa bulan yg lalu saya telah bertukar department atas dasar kepentingan perkhidmatan la I suppose.  & that department was waaaaay short of officers & staff & I guess that explains it all.  Kemudian beberapa bulan yg lepas pula saya telah mula berkhidmat di jabatan yang baru atas dasar kepentingan kerjaya I would say.  Dgn tanggungjawab yg saya galas di jabatan baru ini pula sekali lagi tidak mengizinkan saya utk punya byk masa senggang.  Mahupun di rumah.  Kadangkala kerja terpaksa dibawa pulang dan ada masanya juga hari minggu terpaksa bekerja.  Tapi tentunya masa terutamanya utk anak yg dikasihi sentiasa ada dan di-ada-kan..  ;)
 
Selain itu juga, dalam keadaan saya yg sedang berkongsi nyawa dgn seorang lagi hambaNya ini Alhamdulillah, saya lebih memilih utk membaca buku-buku yang berkaitan tiap kali ada kelapangan.  Ini pun saya gagahkan utk menulis sbb cuti panjang, kan..  & saya dah byk membaca, hehe..  Oh ye, kalau x keberatan, doakan kami ye..  =)
 
Mmg byk yg nk diceritakan..terlalu byk.  In fact saya tgk ada byk drafts from the previous years yg nampak gayanya akan tinggal drafts aje lerr..heh!  Nak cite pun x ingat dah..  Tapi xpe la..bila kena masanya, ada moodnya, saya akan menulis lagi ye sbb saya juga tdk mengadakan masa utk laman-laman sosial saya  =P
 
Anywayz, TQ much-much kpd mereka yg berulang-alik ke blog saya (sekiranya ada sbb ada juga yg bertanya) & keluar dgn tiada apa-apa..  Seperti yg pernah saya catatkan dlm entry sebelum ni yg saya sendiri dah x ingat bila, selagi saya bernafas, blog saya juga akan tetap bernyawa Insya Allah..
 
Jaga diri semua..  Hingga ketemu lagi!
 
The REMPITS
 

2 comments:

  1. welcome back dear. miss ur writing and i miss u more.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hai kak! Miss u too.. Anyway, all the best for these last few weeks ye.. Akan menyusul kemudian, hehe..

      Delete